Wat is Apple iWork?

Apple heeft met iWork zijn eigen Office software waarmee je documenten, spreadsheets en presentaties kunt maken. Deze 3 programma’s passen goed binnen het Apple ecosysteem. Je werkt dus op zowel je Mac, iPad als iPhone in dezelfde bestanden. In dit artikel leggen we meer uit over de mogelijkheden en toepassingen van deze kantoorsoftware.

Werken met iWork

Apple iWork is vergelijkbaar met Microsoft Office. Met Office gebruik je Word, Powerpoint of Excel en daar heeft Apple zijn eigen programma’s voor. Pages, Keynote en Numbers komen overeen met de software van Microsoft. Je hebt basiselementen zoals sjablonen en ontwerpen, maar je plaatst ook tekeningen en notities die je zelf hebt gemaakt. Zet je documenten op iCloud en werk van daaruit verder. Als anderen aan dezelfde documenten werken, zie je dat meteen. Zo kun je snel en efficiënt samenwerken.

Teksten verwerken met Pages

Met Apple Pages kun je tekst schrijven. Je voegt moeiteloos afbeeldingen, foto’s, video’s en geluidsfragmenten toe. Gebruik ze ter ondersteuning van je geschreven teksten. Je maakt eenvoudig prachtige documenten op je Mac, iPad of iPhone. Je kunt je documenten een persoonlijk tintje geven met de verschillende sjablonen en lettertypen van Apple. Pages ondersteunt meerdere bestandsindelingen, zoals Word en PDF. Samenwerken met Windows-gebruikers is al net zo gemakkelijk.

Presentaties maken met Keynote

Met Apple Keynote kunt u presentaties maken voor uw studie of werk. Kies een van de ontworpen thema’s of begin met een leeg document en pas het naar wens aan. Foto’s, grafieken en wiskundige vergelijkingen voeg je in een handomdraai toe. Deze visuele elementen helpen je bij het presenteren. Staat je Mac uit en zie je snel een foutje? Maak snel aanpassingen op je iPhone of iPad. Je kunt Keynote-presentaties ook opslaan als PowerPoint-bestanden. Zo kun je de presentatie op elke pc of laptop openen.

Houd al je gegevens bij met Numbers

Bij Microsoft heet het spreadsheetprogramma Excel en bij Apple Numbers. Dit programma wordt gebruikt voor het bijhouden van financiën, logboeken, schema’s, facturen en andere cijfermatige documenten. Begin met een leeg werkblad voor een beter overzicht of gebruik een van de bestaande ontwerpen. Voeg eenvoudig grafieken, tabellen, grafieken en slimme categorieën toe. De grafieken en diagrammen zijn interactief, dus ze veranderen onmiddellijk wanneer u cijfers aanpast.

Avatar
We kijken uit naar je ideeën

Laat een reactie achter

NY400.nl
Logo
Vergelijk items
  • Totaal (0)
Vergelijken
0